søndag 5. april 2020

Helstekt blomkål med friterte poteter i saus



1 hel liten blomkål
2 poteter
1 stor rødløk
2 stenger cellery
5 store shampingonger
1 paprika
1 ss Helios buljong
1,5 dl Gryr
1.5 dl Ænglamark kokosmelk
Mango-karrykrydder



1. Skrell 2-3 poteter, kutt hver potet i 6 i båter (jeg halverer hver båt i tillegg). Legg de i vann i 20, skyll av og tørk dem i et klede. Stekes i air-fryer på 200 grader i 2* 5 min.
2. Dampkok blomkålen i 10 min. Sett den på et fat i ovnen på 200 gr. i 10 min. før du skrur på overgrill og tar 5. min på 230 grader.
3. Kutt opp løken og sett den til surring på middels varme i en stekepanne mens du kutter opp resten av ingrediensene (cellery, shampingonger, paprika). Soppen tørrstekes i egen panne. Når det har surret seg blankt, tilsetter du kokosmelk og gryr, og krydrer med buljonpulveret og mango-karrykrydder (eller hva du måtte ønske).


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar