torsdag 14. januar 2021

Quinoagrøt med gresskarpuré

 


Jeg har kjøpt en kartong med quinoa-flak - 12 poser c",) så nå blir det grøt fremover. Denne var veldig god, og heldigvis så hadde jeg gresskarpuré liggende i frysa, og kokosyoghurt i kjøleskapet. Jeg ble inspirert av denne, men endret litt i forhold til hva jeg hadde i skapet: https://www.simplyquinoa.com/90-second-pumpkin-pie-breakfast-quinoa/ Veldig fornøyd med resultatet, dette blir frokosten (eller lunsjen - spiser ikke frokost) fremover. 

  • 30 gr. qinoaflak
  • 2 dl vann
  • 50 gr. gresskarpuré
  • 50 gr. kokosyoghurt
  • 1/2 ts ingefær
  • 1/2 ts kanel
  • 1/2 ts kardemomme
  • 1 pipette steviavanilje
  1. Kok opp quinoa-flakene i vannet - ca 5 min
  2. Tilsett krydder og puré og varm dette opp sammen med flakene
  3. Rør inn yoghurten og tilsett vaniljestevia
  4. Strø over hakkede ristede pecannøtter (eller andre nøtter) og granateple - eller andre bær/frukt (eplebiter smaker godt til denne)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar