tirsdag 26. november 2019

Squash - den nye poteten!


Poteter - i alle varianter - er slimdannende, derfor har jeg hatt behov for noe som kan erstatte disse og et flaskegresskar på Asiabutikken skulle være inngangsporten til redningen. Jeg har nå spist flaskegresskar i over en uke - har fått helt dilla. Så enkelt, så godt! De kan kuttes og moses, bakes og syltes, rives rå og spiraliseres og ja ... jeg vet ikke hva. Næringsrik, antiinflatorisk og lav på karbohydrater er de også - GI på 51. 

På bildet over har jeg skåret båter av et halvt Hokaido-gresskar (lite halloween liknende gresskar) kjøpt på den lokal spar-butikken. Båtene ble tilsatt litt avokado-olje og ble krydret med salt, pepper og spisskummin (setter en spiss på squash). 200 grader i ovnen i 30 minutter. Noe nærmere pomes frites kommer jeg nok ikke - det var nydelig!

Dette er min erstatning for potet fremover! Skal lure på hvordan de blir i en air-fryer? ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar