søndag 2. februar 2020

Bringebærmousse - med chia-skjoladepudding

Her kombinert med chia-pudding med skjokolade!
Ble kjempegodt med litt syrlige granateple-kjerner til!
Det er første gang jeg prøver agar-pulver. Med en gang jeg rørte det inn, synes jeg det var en litt syrlig ettersmak, som jeg ikke var så veldig begeistret for. Men når desserten ble fortært noen timer etterpå, kjente jeg ikke noe til den - det lover godt!

Du trenger:
  • 300 gram frosne bringebær, ferske eller opptint
  • 2 ts agar-pulver 
  • 1 kartong Gryr-fløte (eller annen plantebasert piskefløte, 3 dl tilsammen)
  • 3 pump med stevia - vaniljedråper
Mos bærene, og rør inn agarpulveret.
Visp kremen sammen med litt vaniljestevia-dråper. 

Jeg hadde laget chiapudding med skjokolade på forhånd, så da var det bare å fylle opp med fromasj-laget på toppen. Servert med granateplekjernene ble dette en suksess!  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar