lørdag 15. februar 2020

Selge 100 ting i 2020

Legg til kategori, beskrivelse, pris, antall og registrer i vei. Skriv inn "Ja", når varen er hentet, og tingen blir overstreket. 
2019 var året jeg skulle huset, i stedet ble det salg av mange ting jeg ikke lenger hadde bruk for. Minimalismen virket tiltrekkende og befriende og mang et plagg og møbel fant en ny eier via facebook, finn eller fra hånd til hånd eller hånd til henger. Flere lass ble kjørt avgårde - både fra mitt hus, og fra min mors leilighet.

Etter å ha hørt på podcastepisoden Selge 100  ting på et år, på Pengesnakk har jeg blitt inspirert til å gå løs på en ny runde. Jeg har to boder fulle av ting som ikke har vært savnet siste året. Mye fra hybelen (tidligere Airbnb utleie), og en del fine ting som man liksom ikke bare kan "gi" bort.

Så, for å la det gå litt mer sport i det enn å krysse ut noen rundinger på et ark, så har jeg modifisert en Excell-mal som gir meg oversikt over gjenstander som skal selges, hva tingen selges for og om den er solgt. Hvis du ønsker å bruke Excell-arket (Selge 100 Fine Line Living), så husk at du må laste det ned først, slik at du ikke redigerer direkte i mal-arket som ligger ute for deling.
På nettsiden Selge 100, ligger det mange tips til selve salgsprosessen.

Min plan for Selge 100 ting i 2020 - jeg trenger: 

  1. Lage liste i excell - check!
  2. Bod til varene - check!
  3. Fylle bod med elfa-hyller og fylle den med ting fra liste
  4. Ta bilder og publisere
Full av håp og erfaring så vet jeg at dette blir mye jobb. TTT - Ting Tar Tid (det er det som er så befriende med å bli kvitt c",). 
Det er ikke gjort i en fei å selge brukte ting, det er min erfaring fra i fjor. Det virker nesten som om folk er mettet av ting, så jeg ser ikke bort fra at mye på listen vil gis bort til gjenbruk. Jeg setter ingen deadline så lenge huset mitt ikke er solgt. Fikk beskjed i dag fra megler at "Johnny" ønsker å se huset i morgen. 

Vel, Johnny har ikke lastet ned noen salgsoppgave enda, så hvor seriøs Johnny er vites ikke. Min erfaring er at folk som kommer uten å ha lest leksa si på forhånd, går skuffet hjem når de finner ut at huset har en del ting som bør fornyes. Hvorfor gjør ikke folk leksa si, tro? De kunne spart seg både tiden og drivstoffet ...
c",)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar