torsdag 22. november 2018

2018: Dag 11 - Takknemlighet



FROKOST:
  • 1 protein: eggerøre av to egg - ett glass melk
  • 1 frokostkorn: 4 ounce potet  
  • 1 frukt: 1/2 banan

LUNCH: 
  • 1 protein: 1 ounces fetaost og 1 ounce bønner
  • 8 ounces grønnsaker/salat: agurk, mais, tomat, gulrot, salat/spinat
  • 1 frukt: tomater og rosenkål
  • 1 fett: 1/2 avocado

MIDDAG:
  • 1 protein: 4 ounces kylling uten skinn + 1 ss raita
  • 14 ounces Indisk gryte
  • 1 fett: kokosmelk i suppa og olje i raita

Jeg sover dårlig og vekten har stått stille i 3 dager.
Jeg er trøtt og uopplagt i hodet, samtidig som jeg føler meg lett kroppen fordi jeg spiser lettere mat. Energinivået er ikke på topp, og jeg velger å slappe av fremfor torsdagsløping som normalt. 
I følge BLE er det viktig å være litt snill med seg selv i en slik periode. 

Skulle jeg gå på trynet, så er de 4 s'ne det korrekte verktøy i følge Spis deg fri-boken: 

Snar reaksjon: re-zoom og kom deg tilbake på sporet igjen, jo før dess bedre - unngå gi-blaffen-effekten!
Selvtrøst: Ikke pisk deg selv dersom du feiler. Vær heller forsiktig, omsorgsfull og oppmuntrende. Du er ikke noen dårlig person, Du har bare en hjerne som ikke fungerer optimalt.
Sosial støtte: Handler om å få støtte enten av de rundt deg eller mer profesjonelle
Søk etter lærdom: Lær av dine feil - enkelt og greit ...

(... Etter hvert brudd  av BL (...)Oddsene er at du ikke fullt ut benytter deg av verktøyene du har tilgjengelig. Er du veldig travelt opptatt? Tillater du deg ikke å hvile? Utsetter du meditasjonen? Bruker du ikke kveldens sjekkliste? Eller er det noe annet, som at du ikke klarer å si nei til andres mattilbud i sosiale sammenhenger? Hva det enn er, er det en anledning for ny vekst.

Det anbefales støttegrupper, og også å bruke en takknemlighetsbok hvor man skriver ned 3 ting man er takknemlig for. Daglig meditasjon...

Jeg trenger ingen støttegruppe, fordi jeg har et godt nettverk. Istedet for meditasjon, tar jeg høneblund på en halvtime hver dag etter middag. Jeg orker ikke tanken på å skrive i en bok hver kveld, så jeg gjør det en gang for alle - her og nå: 


  • Jeg er takknemlig for familien min, for deres ubetingede kjærlighet
  • Jeg er takknemlig for vennene mine som gir meg sosial støtte
  • Jeg er takknemlig for kollegene mine som holder ut med meg hver dag



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar