tirsdag 12. februar 2019

2019: Dag 90 - Sodastream og kullsyre


Hvem hadde trodd at noe så godt som kullsyre kunne være sunt?

Kvinner i overgangsalderen som hadde et regelmessig inntak av kullsyreholdig drikke, viste seg å ha en lavere prosent av hjertesykdommer enn andre kvinner som drakk mindre kullsyre, ifølge undersøkelsen.
Jeg har levd uten Pepsi-Max i en halv uke, og er spent på om det vil skje noe spesielt med kroppen min. So far, so good! I tidligere bloggpost fortalte jeg om Charity Water, og mitt bidrag av penger jeg sparer på Pepsi-Max går til etablering av vannbrønner i Afrika.  I forbindelse med at jeg legger opp mitt storforbruk av Pepsi, så har jeg trappet ned de siste par måneder, og fredag gikk nest siste boksen. Siden har jeg drukket resten av lagret med Bris med jordbærsmak, og i går sprettet jeg min første flaske med Sodastream! Jeg fikk prøvesmake hos min venninde Tina for et par uker siden, og det var overraskende godt for en som ikke liker vann engang. Jeg synes vann er nemment og flatt, men med kullsyre i så blir det som en fest å regne!

Og hva er vel bedre da enn når du googler det og finner et utall artikler som sier at det tærer på tenner og at saltet er skadelig. Vås og sludder - ikke farlig, men faktisk sunt for en kvinne i overgangsalder!
Lucky duck me!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar