tirsdag 26. februar 2019

2019: Dag 104 :: Endringsagenter

Endringsagent - og en av mine store forbilder når det gjelder endring i forhold til teknologi, er min digitalmisjonvenn gjennom mange år, June Breivik. Hun blogger om digitale endringer i skole, på Tanker, og vi møttes fordi hun innviterte meg til å holde et innlegg om digitale verdener på konferanse i Hordaland i 2007. Denne invitasjonen endret min status som pedagog, og jeg fikk flere invitasjoner og oppdrag. June er en ettertraktet foredragsholder både i Norge, og over hele verden når det gjelder digitale endringer.

Men den største påvirkningen June har hatt på meg er andre enn teknologi. Via facebook og innlegg fra forskning som omtaler helse-, dyre-, og miljøvern har hennes daglige engasjement om en bedre verden for dyr, miljø og mennesker via daglige drypp i flere år gitt gjenklang i forhold til mine verdier. June har på den måten vært et forbilde.

Og June vet hva hun gjør! Hun bruker bevisst digitale verktøy som legger grunnlaget for en massiv deling av kunnskap, som igjen fremmer demokrati og gir et større rom enn før for at revolusjoner kan finne sted - når tid og sted oppheves går alt raskere. Grasrot blir til piksler, og piksler koster ikke noe! Jeg er blitt en del av en kostholds-revolusjon.

Det er en stor fordel å være nysgjerrig, modig og utadvent (mitt livsmotto, etablert fra tiden som konsulent på Thor Heyerdal vgs)! Gjennom June, og mange andre der ute finner jeg meg mer i dypet av meg selv. Takk til deg June for at du er den du er, og at du deler! You make a difference!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar