tirsdag 22. januar 2019

2019: Dag 70 - BLE-facebookgruppe: Vi som lever etter Bright Line Eating i Norge


I forgårs ble jeg på egen forespørsel i pop-upgruppen Storefri  (SDF: Spis deg fri's Kom-deg-gjennom-julen-gruppe) tipset om en facebook-gruppe jeg virkelig trenger: Vi som lever etter Bright Line Eating i Norge. Denne gruppen har over 800 medlemmer, og det er også opprettet gruppen Vi som lever etter Bright line eating på vedlikehold - med i skrivende stund 33 medlemmer.

Samtidig som jeg forstår og har all respekt for at noen gjør BLE til sitt levebrød, så har jeg alltid tenkt og levd ved at all kunnskap bør være gratis. Jeg har tro på at kollektiv kunnskap bidrar til større endring i verden enn om man knytter kunnskapen til sitt bryst. Grunnlegger av BLE, Susan Peirce Thomson er raus i sin kunnskapsdeling, og en svært dyktig og profesjonell foretningskvinne man lar seg begeistres av - all honnør for jobben hun gjør!

Utviklingen av sosiale medier har vist at delingskultur og kunnskapdeling i sær er en bærebjelke for frihet og demokrati. Frihet og lykke står sentralt i BLE. Jeg føler en sann lykke over å ha funnet undergrunds-gruppen - det er som å bli født etter et 67-dager langt svangerskap i pop-up-gruppene Storefri og Reboot Rezoom (den amerikanske Kom-deg-jennom julen gruppen), hvor jeg har fått mitt BLE-DNA. Her har jeg blitt fostret av gode veiledere og veteraner - og ikke minst likesinnede nybegynnere, etter å ha lest boken Spis deg fri.

Vi nybegynnere har de samme grublisene, stort sett. Jeg har funnet flokken min, og skal nå som toddler krabbe med ned i vekt, lære å gå med nye skritt for hver dag og etterhvert kanskje til og med fly :D Happy, thin and free - hihi! Det er ikke så veldig lenge til jeg når min goal weight (hvis jeg ikke strander som en sjøløve på det platået jeg nå har vært på i en uke da vel og merke ...). Når jeg når målet, så har jeg med denne gruppen til og med fått en step stone til en gruppe for vedlikeholdsfasen. Er jeg heldig, finnes det noen som er like aktive som meg der og :)

Takknemlige tanker til går til Íris <3 You're a life saver!

Evaluering av innføring: 
Grøtris dag 2: Ikke merkbare tegn
Eple dag 1: Ikke merkbare tegn
Soltørkede tomater i salaten (glemte at det var nightshade): ingen merkbare tegn til allergi

Evaluering av hjemmelaget Yokos: Ble kjempegod - kuttet ned til 4 oz Yokos - oppskriften nedenfor er 5 oz, mens jeg egentlig helte oppi 4 oz (frø og yokos). 


FROKOST:
  • 1 protein:  1 oz frø (1 ts av hver; linfrø, chia, hamp og nigellafrø) + 4 oz hjemmelaget Yokos vanilje (1 ss B. Nordstrand Yokos fermentert i kokosmelk på badegulv i 24 timer + 12 timer i kjøleskap - tilsatt frø og 1 ts vaniljefrø). 
  • 1 frokostkorn: Geisha risgrøt kokt på kokosmelk 4 oz
  • 1 frukt: 6 oz; banan 3 oz +  3 oz eple


LUNCH: 
  • 1 protein: 2 oz fetaost
  • 6 ounces grønnsaker av spinat, ruccola, gulrot og kålblanding, purreløk, jicama, og agurk
  • 1 frukt: 3 oz druer og 3 oz klementin
  • 1 fett: Soltørkede tomater 1 oz + frø 1 oz +

MIDDAG:
  • 1 protein: 4 oz fisk
  • 14 oz grønnsaker: brokkoli, løk, sopp, grønnkål, gulrøtter og kålrapi
  • 1 oz fett: bernaise av gryr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar